Us ve de gust pintar?
Fem de casa nostra un museu?
Hi ha moltes maneres de pintar i totes elles ens aporten diferents sensacions, emocions...
Avui us proposo...
PINTAR EN PLA VERTICAL.
Podem crear aquest racó tan artístic posant la taula cap avall i unint entre les potes paper film. Donem als nens pinzells de diferent gruix i ens quedarà una obra d'art digne de qualsevol museu.
Teniu per casa un llençol vell d'aquell que no feu servir mai? o estovalles o tovalloles? qualsevol element pot encaixar. Només cal que sigui de grans dimensions i estigui en aquesta posició.
També podeu folrar amb paper film les finestres de casa. És una manera divertida de pintar que els hi encantarà. Si s'embruten els vidres, no us preocupeu, ells després tenen la tasca de netejar-ho tot bé. A la classe sempre ho fem!
Què aprenen mentre pinten en forma vertical?
Si bé pot semblar una activitat artística sense més, hi ha molt més darrere d'ella.
Mentre estan pintant en forma vertical es millora l'adherència del llapis, ja que la mà aprèn a estabilitzar millor en aquesta posició. Però no només s'estabilitza la mà, també el colze i l'espatlla. Només has d'alçar la mà i comprova-ho per tu mateixa. Així que mans amunt per pintar!
Pot apreciar des de més a prop els dibuixos de manera que la coordinació mà-ull també s'afavoreix. L'atenció als detalls a l'hora de pintar et sorprendrà.
La concentració i la coordinació és màxima. Ja que fan servir les dues mans. Una per traçar, pintar, i una altra per sostenir el nostre improvitzat cavallet.
Fixa't en la postura del teu nen pintant en vertical. Esquena recta, sense si més no esforçar-se.
Seguint amb aquesta línia de llenguatge plàstic, és interessant que anem
PRACTICANT EL TRAÇ de diferents maneres:
- línies verticals (els hi diem: de daaaaaaaalt a baaaaaaaaaaaix)
- línies horitzontals ( de costat a costaaaaaaaaaaaat)
- rodones
- línies zig-zag
- creus
El traç és interessant que es practiqui molt de manera manipulativa amb elements naturals
amb plastilina, fang, pasta de sal... i aqui ja donem forma amb relleu.
i llavors ja ho poden representar a paper...
A classe, al llarg d'aquest trimestre, hem començat a treballar la
REPRESENTACIÓ DE LA FIGURA HUMANA: la cara.
Fer una rodona gran on col.locarem dues rodones petites a dalt que seran els ulls, una linia abaix que serà el nas, i una línia corva que serà la boca contenta.
Què fàcil ens sembla a nosaltres, però per ells implica una gran organització de conceptes i representació gràfica.
En un primer moment, deixeu que la dibuixin de manera lliure, amb només la consigna : dibuixem una cara contenta.
Després , si cal, ja els podrem ajudar a endreçar els elements.
M'envieu les vostres cares amb el vostre nom?
Estic desitjant veure-les :)
Us animo a buscar un raconet de casa on a partir d'ara estarà dedicat a penjar les cosetes que anem fent aquests dies....
un raconet d'art! :)
I com sempre, us porto una recomanació de lectura.
"Quatre petites cantonades de no res", Jérôme Ruillier, ed. Juventud: el Petit Quadrat vol entrar a la casa gran per jugar amb els seus amics els Petits Rodons, però no pot entrar, doncs la porta és rodona. Els Petits Rodons parlen entre ells per solucionar el problema i decideixen que el Petit Quadrat podria tallar-se les cantonades per adaptar-se a la porta, però ell es queixa "Em faria massa mal!". Llavors troben una solució molt millor: canviar la porta! Un llibre sorprenent per la seva original proposta gràfica i per com aconsegueix, a través de personatges esquemàtics tan simples, transmetre grans valors com la tolerància, l'amistat, la convivència, la inclusió, el respecte a les diferències i l'acceptació. Un llibre imprescindible per parlar de les diferències, la integració, la diversitat, l'exclusió i sobretot, la importància d'acceptar a tots tal com són, no voler canviar-los, sinó adaptar-nos per disminuir les seves dificultats.
Us deixo la versió en castellà, que realment està més ben il.lustrada i explicada;)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada